Miláno

     Minulý týždeň som strávila pár dní v prekrásnom Miláne. Celé sa to zrealizovalo aj vďaka mojej milovanej mamke, ktorá nám sponzorovala letenky. Ubytovanie a celý program mal na starosti môj dokonalý snúbenec. Práve on bol ten, kto prišiel so samotnou myšlienkou návštevy Milána ako prvý. Naša cesta začala v stredu hodinovým letom z Bratislavy do Milána. Po prílete sme sa mestskou hromadnou dopravou dostali do centra, odkiaľ nás prakticky, nami obľúbený, Uber zobral priamo k našim apartmánom, ktorý sme mali vopred rezervovaný cez Airbnb. Čakalo nás milé  prekvapenie v podobe krásne pripraveného apartmánu. Ideálna bola aj jeho poloha. Metro a potraviny sme mali 3 minúty pešo, teda prepravovali sme sa veľmi jednoducho.
     Dostávam sa k časti, kvôli ktorej sme išli do Milána . Prvý pohľad pri výstupe z metra, bola monumentálna stavba katedrály Duomo. Je to druhá najväčšia katedrála v Taliansku po Bazilike sv. Petra, ktorá sa nachádza v Ríme. Kedže som mala možnosť vidieť obe, Duomo na mňa pôsobilo ako väčší architektonický skvost. Milánsky Dóm pokrýva biely mramor, ktorý zdobí veľké množstvo vežičiek. Turisti túto krásu môžu obdivovať aj zblízka, sprístupnený je aj výstup na strechu, z ktorej máte zároveň  čarovný výhľad na mesto. Vedľa Piazza del Duomo, námestia milánského Dómu, sa nachádza jeden z najstarších obchodných domov na svete, Galléria Vittorio Emanuele II. Aj keď nie ste práve milovníkom nákupov, oplatí sa túto stavbu vidieť a skúsiť sa preniesť do dávnych čias, kedy nakupovanie malo aj charakter spoločenskej udalosti. Nákupný dom tvorený uličkami s luxusnými značkami a vyberanými reštauráciami, vedú ku kupole, ktorá spája Duomo a Tearo alla Scala. Stavba divadla, ma veľmi neohúrila, ale verím, že interiér divadla musí byť dokonalý, aj napriek tomu, že som to nemala šancu naživo vidieť. Jedna zo zastávok, ktorú sme mali naplánovanú, bola návšteva kostola, v ktorom sa nachádza maľba Leonarda da Vinciho, Posledná večera. Maľbu môžu turisti vidieť v goticko-renesančnom kostole a kláštore rádu dominikánov Santa Mária delle Grazie. Lístky na exkurziu si musíte zakúpiť minimálne 2 týždne vopred, ak maľbu chcete vidieť. My sme boli skúsiť šťastie aj priamo na mieste, no bohužiaľ, nemali žiadne lístky nazvyš, preto sa nám maľbu nepodarilo vidieť. Dôležitá požiadavka môjho partnera bola vidieť futbalový štadión. Obrovský štadión San Siro v Miláne, ako veľký futbalový fanúšik, musel za každú cenu vidieť. Sklamanie bolo, že počas nášho pobytu, nebol žiaden zápas na domácej ploche, teda mali sme ho možnosť vidieť iba prázdny.
     Celý tento výlet sme si skvele užili, kedže sme sa nikde neplašili. Veľký pôžitok sme mali z talianskej kuchyne, ktorá je dokonalá. Najväčšia radosť počas dňa bola, keď nastal čas jedla :D. Vyskúšali sme rôzne dobroty z tradičnej talianskej kuchyne v podobe pasty, pizze či rizota. Pri odchode z Milána sa mi chcelo plakať, talianska nátura a celkový život, ktorý vedú by som si vedela predstaviť aj pre seba.
     Miláno, mesto módy, dúfam, že to nebude môj jediný zážitok a raz sa tam ešte vrátim.
 

















 

CONVERSATION

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Instagram

Follow Me: